Subject: FW: Rus.Postimees päring - "vastamata lühikõnede" epideemia
From: "Daniel Gilman" <[email-masked]>
To: "AKI info", "AKI press"
Date: Wed, 29 Jan 2025 10:00:31 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere taas,

Selle nädala alguses võtsime Teiega ühendust, et kommenteerida
niinimetatud "vastamata kõnede epideemiat" (meie küsimused on allpool).
Kas võiksime oodata Teie vastust tänase päeva jooksul?

Ette tänades,

Daniel

From: Daniel Gilman
Sent: 27 January 2025 15:44
To: [email-masked]' <[email-masked]>; [email-masked]' <[email-masked]>
Subject: Rus.Postimees päring - "vastamata lühikõnede" epideemia

Tere,

Meie lugejad kurdavad, et saavad viimasel ajal pidevalt mobiiltelefonidele
lühikõnesid (alla sekundi) erinevatelt kohalikelt näivatelt numbritelt.

Üks lugeja kirjutab järgmiselt: "Kui helistad tagasi, inimene ütleb, et ta
ei helistanud sulle. Mulle ka helistasid täiesti erinevad inimesed (need
rääkisid nii vene kui eesti keeles), kes väitsid, et neil on minult
vastamata kõne. Kahtlustan, et see on massinähtus kas lekkinud numbritega
andmebaaside kontrollimiseks või mingi petulugu".

Sellega seoses tahaksime esitada mõned küsimused:

1.	Kas Te jälgite olukorda? Kas saate sarnaseid kaebusi?
2.	Kui jah, siis kui suur probleem on?
3.	Kui sellega tegelevad petturid ja häkkerid, siis mis on skeemi
olemus ja mis on nende huvid?
4.	Kas Eestis on midagi sarnast varem juhtunud?
5.	Kui ohtlik võib see "lühikeste vastamata kõnede" epideemia olla?
6.	Milliseid meetmeid saavad mobiilioperaatorid selle vastu võtta?
7.	Mida saab klient enda kaitsmiseks ette võtta? Lihtsalt ei helista
tagasi?

Lugupidamisega,

Daniel Gilman

Rus.Postimees.ee

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]